יום ראשון, 31 ביולי 2011

חזרה לטבע מוצרי קוסמטיקה עם 100% חומרים טבעיים/אורגניים, האמנם?


בתקופה האחרונה קיים טרנד  של חזרה לטבע, רוצים לאכול מאכלים טבעיים להשתמש במוצרים טבעיים וגם לעור רוצים להשתמש בתכשירים טבעיים,
זה טוב ונכון שבצמחים יש המון המון תועלת. יש להם תכונות מועילות. יחד עם זאת חשוב לדייק בכמה ענינים.

אומרים לנו לפעמים ש"המוצר הזה הוא 100% טבעי" , אז כאן אני העתקתי לכם מתוך פרסום של משרד הבריאות (מאתר משרד הבריאות).

 " 100% טבעי - אין 100% טבעי. כל מוצר שהוא טבליה, קפסולה, סירופ, משחה, תמצית או כל צורת מינון אחרת דורש תהליכי עיבוד והוספת חומרים המשנים את טבעם "הטבעי" של המרכיבים". -  הוועדה להטיית הציבור של משרד הבריאות.

רבים מאיתנו מוקסמים ממוצרי טיפוח שמבוססים על "מרכיבים טבעיים בלבד". עד כמה זה מוצדק?  והאם יש היגיון בחיפוש אחר מרכיבים "טבעיים"? אם נתעלם לרגע מהעובדה שתהליך העברת המיצוי הצמחי, ייצובו ושימורו במוצרי קוסמטיקה הוא ממש לא-טבעי, התשובה היא, .....  כן... ולא.
יש הרבה תמציות צמחים ומרכיבים צמחיים שטובים לעור, ויש כאלה שפחות. למשל: התכונה האנטי-דלקתית של חלק מהצמחים איננה שונה, או חזקה יותר, או טובה יותר מנוגדי דלקת סינתטיים. הצמח הזה הוא רק עוד אלטרנטיבה.  

נכון שלצמחים יש צליל נפלא, טהור וטבעי וכו......  שמן שומשום ותמצית ליקוריץ נשמעים הרבה יותר טוב מבנזואיל פרוקסיד. אבל  – הם לא טובים יותר או גרועים יותר. לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות.

וענין נוסף, הרבה נשים אומרות שהעור שלהן רגיש והן משתמשות רק במוצרים היפואלרגניים ובכן, גם בהקשר זה כדאי לדעת:

היפואלרגני - מונח שאמור להרגיע, אבל לא מבטיח שום דבר בהקשר לאלרגיות, מהסיבה שלא ניתן להבטיח דבר כזה. במוצר ה"היפואלרגני" נמנעו מלהשתמש במס` מרכיבים שלגביהם סטטיסטית ישנה כמות רבה של מגיבים בתגובות אלרגיה. אבל בהחלט אפשר "לחטוף" אלרגיה ממרכיבים אחרים במוצר זה, כי קשה לשלוט על נושא זה באמת.

דפנה אורן
Smart Cosmetics

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה