יום ראשון, 12 ביוני 2011

מראה עור צעיר – מה אפשר לעשות באמצעים קוסמטיים


נשים רבות מגיעות אלי ואומרות לי "אני רוצה להראות צעירה ולא ללכת למנתח, מה עושים, תגלי לי את הפטנט, האם יש פטנט , איפה הקסם".

טוב, אני עונה לכל אותן נשים, מחלקת הקסמים היא לא כאן. יחד עם זאת, יש מה לעשות. ואז אני שואלת האם יש לך סבלנות ואת מוכנה להשקיע משהו כמו דקה ביום שמחולקת ל – 30 שניות בבוקר ו – 30 שניות בערב ופעם בחודש להשקיע שעה וחצי בטיפול עומק?
ואז, אני מוסיפה ואומרת, תקשיבי , זה כמו חדר כושר, אם את רוצה גוף חטוב עלייך להשקיע לכל אורך השנה. ולאט לאט התוצאות והשינוי מתחילים להתרחש.
הקיצור כמו שאומרים בפולנית, סבלנות, התמדה והחומרים הנכונים במינונים המתאימים – זה המפתח.

ויקירותיי ועכשיו....לעבודה.

תחום הקוסמטיקה  מציע לנו פיתויים רבים: קרמים המחליקים קמטים ברגע, סרומים שיחזירו לנו את מעיין הנעורים, טיפולי יופי מיידי...  קשה להחליט מה לקנות, מה נחוץ ומה פחות. על החומרים הפעילים המנצחים ועל הדרך לשנות את העור – בהמשך.

אחת ההתפתחויות המבורכות בתחום הקוסמטיקה כיום היא התקרבות שלה אל עולם המדע. היכולת שלה לחולל שינוי נראה לעין בעור, ולא רק להעניק לחות, מרקמים נעימים וריחות נפלאים.

האתגר הוא להגיע לאותם חומרים או תכשירים שיחוללו את ההבדל. אחד החומרים שעושה הבדל רב במראה העור הוא רטינול.
הרטינול -  שנחקר מעל 50 שנה ידוע כחומר האנטי אייג`ינג העוצמתי ביותר שיש. הוא מעודד יצור קולגן (האחראי למוצקות העור) וחומצה היילורונית (המחזיקה מים בעור ומעניקה לו נפח), מחליק את מרקם העור באמצעות עידוד תחלופת תאים בריאה וקילוף קל, וכן מסייע בהבהרת כתמי עור.

חומר נוסף הוא החומצות האלפא והבתא הידרוקסיות. הן מעודדות קילוף בריא ותחלופת תאים, מחליקות את מרקם העור ומעודדות יצור חומרים בעומק העור, האופייניים לעור צעיר.

 גם ויטמין C בריכוז הנאות מעודד יצור קולגן (כלומר, השפעה על מיצוק העור), מהווה נוגד חמצון ונוגד דלקת ותורם ללחות העור.

 פפטידים ביומימטיים, אחד החומרים שנכנסו לפני מספר שנים לשימוש הקוסמטי, מהווים תרומה למלחמה בגיל עם חומר ידידותי ושאיננו מגרה את העור.

 ישנם חומרים נוספים שפותחו בשנים האחרונות והגיעו אל מוצרי הקוסמטיקה המתקדמים המצויים בידי מטפלים. 

ללא ספק, השאיפות שלנו לעור קורן וצעיר למראה – קרובות למימוש יותר מאי-פעם. במאמץ קטן יחסית, ובהשקעה לא גבוהה, ניתן לטפל בחטטים, במרקם לא סדיר, בכתמים ובעור אפרורי ו"עייף" למראה. ניתן לחדש את מראה ותפקוד העור ובכך להיראות צעיר מהגיל הביולוגי, שהופך כעת ללא רלוונטי. בתנאי שהמטפל/ת בדק את העור באמצעים הנכונים והתאים לו את התכשירים הנכונים. האתגר הוא לפגוש את המטפל המתאים, עם ההכשרה המתאימה  והידע הנכון.

להתייעצות ושאלות כיתבו לי

דפנה אורן
קוסמטיקאית – מומחית לבעיות עור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה